مـعـیـن الـحـق

 

اگر خدای متعال کمک کند سعی میکنم فقط معین الحق باشم و لاغیر.                                      

اوقات فراغت در روستا + عکس

عصرهای ماه رمضان 1391 برای برگزاری کلاس قرآن به یکی از روزستاهای نزدیک شهر میرفتم ، در یکی از روزها وقتی وارد روستا شدم از تفریح عجیب بچه های روستا متعجب شدم ، همانهایی که منتظر ورود حاج آقا به روستا بودند، شاید هم میخواستند با این کارشان زودتر متوجه ورود حاج اقا شوند.

به محض اینکه با ماشین وارد روستا شده و این منظره عجیب را دیدم با تلفن همراه ،چند تا عکس گرفتم ، عکس هایی که برای هر بیننده ای میتواند دریایی از حرف باشد.

ادامه مطلب   
نویسنده : معین الحـق ; ساعت ٤:٤٥ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱۳٩۱/٥/٢٩

هر چه ممنوع شود مطلوب میگردد/ الناس حریص علی ما منع

آیا با تمسک به جمله " الناس حریص علی ما منع " میتوان گفت که نباید با بد حجابی برخورد کرد؟ آیا برخورد با برخی مفاسد باعث رشد آن میشود؟

 نوشته زیر بررسی این مطلب است ، ضمنا در گذشته نوشته ای با عنوان حجاب اجباری ++  به این مطلب پرداخته شده بود.

ادامه مطلب   
نویسنده : معین الحـق ; ساعت ۱۱:۳٥ ‎ق.ظ روز یکشنبه ۱۳٩۱/٥/٢٩
تگ ها : فقه ، عمومی ، حدیث ، حل شبهه

المحکم فی التوسل بآل محمد صلی الله علیه و آله / بررسی ادله چهارگانه توسل و شفاعت

مخاطب این نوشته علمای وهابیت ، و جماعتی از شیعه است که ناخواسته  گاه تحت تاثیر افکار وهابیت واقع میشوند ، در این نوشته از روایات شیعی و سنی و نیز با استفاده از قرآن که مشترک بین دو گروه است و عقل و اجماع استفاده شده است. و لله الحمد .

ادامه مطلب   
نویسنده : معین الحـق ; ساعت ۳:۱۸ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳٩۱/٥/٢٤

مرتد کیست ؟ وضعیت خاص اجرای حد مرتد در زمان ما

نوشته زیر صرفا یک بحث علمی است.

آنچه از نوشته زیر استفاده میشود این است که :

اولا : تحقق موضوع ارتداد منوط به قیودی است که به کشف و شناخت آن قیود مشکل است.

ثانیا : اجرای حد ارتداد ، مخصوصا در مورد کسانی که در خارج از کشور هستند منوط به شروطی است که در آن شروط در زمان ما منتفی است.

تذکر مهم : آنچه به نظر نویسنده میرسد نظر مطرح شده در این مقاله برخلاف مشهور فقها است.

.........................

ادامه مطلب   
نویسنده : معین الحـق ; ساعت ٥:٠۱ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳٩۱/٥/٧

مقدار آیه الکرسی

آیه الکرسی یک آیه بیشتر نیست و آن آیه 255 سوره مبارکه بقره است ؛ ابتدای آن " الله لا اله الا هو الحی القیوم" و انتهای آن : و هو العلی العیم " میباشد ؛

بنابراین عبارت " لا اکراه فی الدین " و ما بعد آن جزء آیه الکرسی نیست.

اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِی

یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ ما بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لا یُحِیطُونَ بِشَیْ‏ءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِما شاءَ وَسِعَ

کُرْسِیُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ لا یَؤُدُهُ حِفْظُهُما وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ (255)

دلیل بر این مطلب :

ادامه مطلب   
نویسنده : معین الحـق ; ساعت ٢:٠٦ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳٩۱/٥/٦